fredag den 15. april 2011

Pukka up!



Okey, jeg skal være sund nu og jeg skal også helst tabe mig lidt samtidig (eller meget), og derfor har været ude og shoppe lidt kosttilkud fra engelske Pukka. Det blev til Clean Greens og Weight Balance.
Clean Greens indeholder bl.a. kål, spirulina, chlorella, brændnæle, hvedegræs, pebermynte, persille, grøn te og en hulens masse andet antioxidant, der skulle hjælpe kroppen med at udskille giftstoffer og samtidig hjælpe på fordøjelsen og almen velbefindende. 
Weight Balance indeholder også en masse godt, der skal hjælpe med opretteholde ens forbrænding, fordøjelse og derved hjælpe med at holde vægten, og forhåbentlig også tabe lidt. 

Jeg har i forvejen et afhængighedsforhold til deres te, og i øjeblikket er ovenstående 6 i rotation: Three Ginger, der er er super mod forkølelse, Chamomille & Vanilla, der også er god mod forkølelse (der er kamille jo altid) men også godt hvis man har lidt problemer med at sove, Morning Time, der er super om morgenen da den udrenser og er koffeinfri.
I anden række er der Aftr Dinner, som er lige så god, hvis ikke bedre en kaffe. Lækker lakridsagtig smag. Relax er som navnet siger en god blanding af fennikel, kamille, kardemomme og noget der hedder marshmellow root (?!). Den smager lidt sødt og er en god hverdagste. 
Love har både rose og lavendel i, og er også lidt sød og meget lækker. 

I have just started taking some supplements to my diet from Pukka in hope of becoming more healthy and perhaps loose some weight. I love their teas and the above 6 are what I´m currently drinking.

5 kommentarer:

  1. Jeg er ikke så meget til te, men kunne være jeg lige skulle prøve de piller:-)

    SvarSlet
  2. Nu prøver jeg i hvert fald, synes jeg blev hurtigere mæt i dag til aftensmad så måske de virker. Men teen kan altså også anbefales :)

    SvarSlet
  3. Jeg er vild med Vata-teen fra Maharishi - den smager soedligt af lakrids og kanel saa man faar daekket sin soede tand. Ellers er du velkommen til at kigge ind forbi min blog med sund slankemad - hvis kroppen faar den rigtige balance af fedt, protein og kulhydrat har man mindre tilboejelighed tll at spise soede ting og nemmere ved at spise mindre.

    Lise
    www.detskalsmageafnoget.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Jeg er helt vild med Pukka the (selvom jeg er mest til kaffe) og starter altid min dag med en kop "Refresh" - kender du den? Det er min absolutte favorit af alle theerne! Jeg synes faktisk også jeg får en mere rolig søvn af en kop Night time.

    Deres Vanilla chai kan også anbefales :o)

    SvarSlet
  5. Hej Lise,
    Tuuuusind tak for dit input, og jeg har nu meldt mig som fast læser på din blog, og lagt den ind på min blogroll. Det er super inspirerende læsestof og opskrifter, så jeg kommer klart til at tjekke den ud dagligt fra nu af.

    Hanne; Refresh har jeg faktisk ikke prøvet, men det vil jeg da gøre næste gang der skal købes te. Chai er jeg ikke så vild med generelt, jeg synes det bliver lidt for sødt (who would have thought).

    Dejligt med alle kommentarerne :)

    SvarSlet