mandag den 9. januar 2012

Berlin


Om præcis en måned, så tager Hoffotografen og jeg til Berlin for at fejre min fødselsdag (33 år...djeezz I´m old). Vi skal være der fra torsdag til søndag og bo ved Alexander Platz.
Jeg har kun været i Berlin en gang før, hvor jeg fik gået op og ned af Friedrichstrasse, og set U2 på det Olympiske Stadion og det er ca det, så mit kendskab til byen og shoppesteder er lidt begrænsede. 
Derfor håber jeg at I, verdens´s bedste læsere, kan give mig lidt tips og ideer. 

Hvor skal man shoppe henne? 
Både high street og designer sager. 

Er der noget der er billigere at købe i Tyskland end herhjemme?
Zara, sneakers, make up, andet? 

Er der nogle tyske skønhedsprodukter der styrer?
Mener at have hørt noget om en tørshampoo men er ikke sikker. 

Gode restauranter/cafeer? 

Seværdigheder der er lidt anderledes end de mest turistede?

Andet?! Kom med dem, og jeg vil være jer ualmindeligt taknemmelig. :)

In precisely one month I´ll be on my way to Berlin to celebrate my bithday together with the Boyf (33...how old am I?!). We´ll be spending a long weekend in the city and our hotel is located on Alexander Platz. 
I´ve only been in Berlin once before and all I saw was Freidrichstrasse and U2 at the Olympic Stadium, so my knowledge of this fair city is limited. 
I was therefore hoping that some of you, the world´s greatest readers, could lend me a hand with some tips and ideas. 

Where´s the best place to go shopping? 
High street and labels.

What´s cheap in Germany? 
Zara, sneakers, make up, other? 

Any German beautyproducts that rule? 

Restaurants/cafes? 

Sights that aren´t too touristy? 

Anything else? Bring ´em on and I´ll be most grateful!

2 kommentarer:

  1. Dette må i prøve, Betina, tror det er lige noget for dig. Nede i kælderen...uahhaa:-) http://www.gruselkabinett-berlin.de/index.html

    SvarSlet
  2. Takker! Det ser dog lidt uhyggeligt ud, jeg er top fesen når det kommer til sådan noget, men det kan være det går an alligevel. :)

    SvarSlet