onsdag den 15. februar 2012

Berlin buys!

 Oh no!
 One...
 Two!

Beautysupplies!

Vi starter lige med det vigtigste: shopping! 
Berlin er jo et fantastisk sted, med såååå mange gode butikker og stormagasiner. 
Hoffotografen klarede det hele så godt, han er ellers ikke så glad for at gå i butikker, men han var en sand stjerne. Mistænker ham dog lidt for at det også havde noget at gøre med at det var ca minus en milliard udenfor, så relativt regelmæssige varmestuer var en helt ok ting. 

Men jep, jeg fik besøgt moderskibet, Chanel. Faktisk både den på Kurfürstendamm og den i KaDeWe på Tauentzienstrasse - i KaDeWe butikken fik man klart den bedste service. 
Men to styk øreringe: et par sort/oxideret sølv med hængene dobbel C´er med sorte perler, og et par i sølv med perler og turkisgrønne sten.
I love them! Så fine på hver deres måde. De sorte er super til de fleste outfits, og da jeg ikke har særlig mange "hænge" øreringe, var de perfekte. 
De turkisgrønne er så skønne her til forår og sommer.
Talte desuden med begge butikker om de vidste noget om en kommende dansk butik, men desværre kunne ingen af dem komme med et positivt svar, udover at de har virkelig mange danske kunder 
(I know, hallooo!!).

Jeg har desuden en lille historie jeg liiige bliver nødt til at fortælle. I KaDeWe butikken skulle jeg registeres i deres system med navn, adresse osv., og ekspedienten har spurgt mig om forskellige ting som jeg høfligt havde svaret på. Jeg kunne følge med på hendes skærm, og så at alder også skulle udfyldes. Her spørger hun mig så ikke, men vælger blot >29. 
Imens bliver mit smil større og større. 
Det er helt i orden at en Chanel ekspedient tror jeg er max 29, dagen inden min 33 års fødselsdag. 
Jow tak! 

Derudover gik jeg amok i beauty produkter. Det er jo sååå meget billigere end i DK. 
Der røg nogle Mac produkter, og en YSL Touché Eclat med hjem, og et kæmpe arsenal af rejsestørrelseprodukter. På billedet er der for max 800 kr. inkl. de dyre produkter. 
Sådan noget kan jeg lide!
Jeg kan desuden kun anbefale at tjekke Rossmann ud. Det er som Matas og ligger overalt, men så meget billigere og med et kæmpe udvalg af alt skønhedsrelateret plus masser af øko produkter og madallergikerprodukter. 
Til slut kom en Benetton strik og en Carhartt t-shirt med hjem plus en dejlig flaske sekt (tysk champagne).

Let´s start with the most important matter: shopping! 
Berlin is a fantastic city with amazing shops and department stores.
The Boyf did amazing, he usually hates shopping but he happily went along. I suspect the minus million degrees also played a part.

But I got to visit the mothership, Chanel - both stores actually, the one on shopping street Kurfürstedamm and the one in the most outrageous department store KaDeWe which had the best service. I bought two pairs of earrings: a dangling pair in black silver with black pearls and a pair in silver with white pearls and turquoise stones.

By the way funny thing happend, when registering me in their system, the sales assistent put me down as >29 years old. Quite a nice thing the day before my 33rd birthday. 
Thank you very much! 

I also went a bit crazy with beauty products. I bought some stuff from Mac, a YSL Touché Eclat, and a huge array of travel size products. 
I spent around €110/$140/90 pounds in total including all of the expensive products. I like that!
I highly recommend the drugstore called Rossmann. You can get all of your beauty essentials as well as loads of ecofriendly and allergy related products.
I also got a Benetton knit and a Carhartt t-shirt and a lovely bottle of sekt (German champagne).

3 kommentarer:

  1. Lyder som en god tur og megalækre øreringe:-)

    SvarSlet
  2. Rigtig smukke øreringe, jeg drømmer faktisk selv om at komme til at eje et par Chaneløreringe!

    Og lækkert med alle de skønhedskøb, du har da fået tanket ganske fornuftigt op :D

    SvarSlet
  3. Tak, jeg er også meget glad for dem begge.

    Jep, der er blevet fyldt godt op. :)

    SvarSlet