onsdag den 16. november 2011

Movietime!







3 film på to dage er da meget godt gået ik.
Mandag bød på en dobble whammy med først en gnag Tintin efterfulgt af Immortals til Macho Mandag.

Tintin havde jeg ingen forventninger til, da jeg syntes at den generelle stemning omkring filmen, havde været sådan lidt so so. Men jeg blev overrasket og revet totalt med. Den animationsteknik der er brugt, giver en hel ekstrem dybde i billedet, og nuancerne er flotte.
Og så var en bare en rigtig god film!
4/6

Immortals var der tilgengæld rigtig høje forventninger til. Instruktøren har filmen har tidligere lavet en film, der hedder The Fall, som er noget af det smukkeste jeg længe har set, så jeg var ikke i tvivl om at den visuelt ville være flot. Historien er taget fra den græske mytologi, og da jeg også er en sucker for den slags, plus har den nye Superman i hovedrollen, og Mickey Rourke i skurkerollen, så jeg glædede mig.
Men.....når man halvvejs igennem filmen bare sidder og ønsker at man havde en spol-frem knap, så ved man at man er blevet skuffet. Alt for mange løse ender, for lange og kedelige monologer, ting der virkelig bare ikke gav mening og den drøn irriternde Frieda Pinto som den kvindelige hovedrolle, resulterede i at gå turen hjem fra Cinemaxx (yeah!) gik med brok. Så ærgerligt for den kunne have været så god.
2/6

Samme dag, næste år er Lone Scherfigs seneste film med Anne Hathaway (love her) og Jim Sturgess i hovedrollerne, er en klassisk, engelsk, romantisk drama, som man kun kan elske hvis man er af det kvindlige køn især. Den overraskede mig flere gange, Anne er fantastisk med engelsk accent, og så sad jeg med tårer i øjnene til sidst. Jeg vil ikke afsløre for meget men man følger Emma og Dexter i flere år på en specifik dato, som markerer den dag de mødte hinanden, og den er virkelig bare fin. Rigtig god til en tøsebiftur, men husk kleenex!
4/6

3 movies in two days - not bad!
I saw Tintin - excellent, Immortals - booooh very bad and One Day - beautiful.
I had no expectations to Tintin and was very surprised how good it was. On the other hand, I had plenty of expectations to Immortal and was severly disapointed. And One Day was just a small gem with some surprises and plenty of kleenex moments.

1 kommentar:

  1. Ikke dårligt...havde overvejet Immortals, men tror jeg dropper den og ser Breaking Dawn i morgen istedet:-)

    SvarSlet