fredag den 25. februar 2011

Black Swan


Så fik jeg set den langt om længe. 
Den meget omtalte og roste Black Swan. 
Lad os tage det positive først.
Det er en ufattelig smuk, flot og anderledes film og jeg ville være meget overrasket hvis ikke Natalie Portman ikke napper den Oscar hun er nomineret til på søndag. Hun er så overbevisende som den skizofrene og paranoide primaballerina Nina Sayers, der med sit sarte ydre skjuler en hel del dæmoner.
De øvrige skuespillere rammer i øvrigt også plet i deres roller; den hysteriske mor, den onde kompagnilærer og rivalinden. 
Men....jeg synes altså den var lidt hysterisk. Lidt chick flick goes drama. Jeg tog mig i at blive irriteret i stedet for revet med, som jeg f.eks. gjorde med The Fighter, og det er jo ikke helt meningen. 
Igen det er en utrolig flot film, og jeg forstår hvorfor der er så mange der er begejstrede for den, men det var ikke lige mig. 
3 1/2 stjerne fra mig. :) 

I finally got to see the highly acclaimed movie Black Swan and there is no doubt Natalie Portman will win the Oscar on Sunday. She is very convincing. 
However the movie wasn´t really my taste. I found it a bit hysteric, a bit chick flick goes drama. I thought The Fighter was so much better. I´ll give 3 1/2 stars. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar