torsdag den 10. februar 2011

By Malene Birger AW11


















Jer som har fulgt med i nogen tid, ved efterhånden at jeg har en svaghed for Malene Birger. Hun laver tøj der passer til min krop, min stil og min hverdag. Jeg kan stort set altid hakke mindst halvdelen af hendes kollektion af til ønskelisten.
Hendes AW11 kollektion er da heller ikke uden undtagelse, dog skal det siges at den ikke er nær så overraskende som de tidligere har været. Omend stadig meget lækker.

Et punkt jeg faktisk syntes har været ret gennemgående for sidste uges fashionweek.
Faktisk synes jeg at størstedelen lige så vel kunne være kommet i AW10 som den næste.
Camel, bordeaux og flaskegrøn, pels, læder, blonder, brede bukser, lidt 70´er flirt, lange nederdele og kjoler...øh undskyld mig men er det ikke det samme som I præsenterede for et år siden?

Uden tvivl det danske/skandinaviske marked er nok en tand (eller ti) mere hverdag end Milano, Paris og NY, men så vidt jeg har kunne se har det kun været Ole Yde og Lasse Spangenberg der seriøst har dyrket det glamourøse og lavet seriøs mode man kan savle efter.
Dette skal naturligvis ikke betyde at jeg synes det er forkert de danske brands laver, slet ikke for kollektionerne passer til mig og min hverdag med arbejde og cykelture og indkøb i Netto, men er vi ikke også interesserede i mode for at vi kan drømme prinsessedrømme?
Hvad enten det er på dansk eller fransk, italiensk eller noget helt fjerde.
Det handler naturligvis også om økonomi og salg, men hvis ambitionen desuden er at blive blandt top 5 fashion weeks, så skal der sgu lidt mere bling på drengen hvis du spørger mig.
Eller hva? Lad mig høre hvad I synes.

I love By Malene Birger but feel like I have seen her latest collection for AW11 before. Which is something that pretty much goes for most collections during last week´s Copenhagen Fashion Week. I feel like most of it could have been presented a year ago. Of course there´s a big difference between Milan, Paris and NY and little ol´ Denmark but still. If the ambition is to become a top 5 fashion capital then I think we need a bit more bling. What do you think?

4 kommentarer:

  1. LÆkker kollektion. Det ser ud til at der er en del at glæde sig til, bl.a. den sorte og hvide bluse ser hot ud:-)

    SvarSlet
  2. Synes hendes kollektion er nærmest fejlfri ville have det hele. Er især vild med hendes blonde nederdel. Den er smuk forhåbentlig bliver den ikke for dyr :-)

    /Rikke
    http://modekolibrien.dk

    SvarSlet
  3. Riktigt fint. Älskar by Malene Birger.
    Tycker ni danskar är mycket bättre på mode än oss svenskar ;)

    SvarSlet
  4. Jeg er også helt vild med hendes kollektion. Især det camel farvede jakkesæt og sættet med blondenederdel og striktrøje.
    Jeg synes da også at der er en del svenske designere der gør det godt. :)

    SvarSlet