søndag den 20. februar 2011

The Fighter


I mandags var jeg inde og se "The Fighter" der har Christian Bale, Mark Wahlberg og Amy Adams i hovedrollerne. Filmen er baseret på en sand historie og er en gribende historie om to halvbrødre der hver især har en boksedrøm, men en drøm der går i to vidt forskellige retninger. Micky (Wahlberg) er seriøs, men er kendt som den evindelige taber og Dicky er crack misbruger, men en tidligere stor bokser, der insisterer på det store come back. Foruden problemer brødrerne imellem, der der også store udfordringer med deres familie og deres mor, der er manager for Micky. 
Historien er virkelig god og filmen er helt fantastisk. Jeg sad nærmest og boksede med i biografsædet under de forskellige kampe, og jeg kan love for at jeg fik lyst til at bokse med flere af skuespillerne (især deres søstre) undervejs. 
Filmen er nomineret til hele 7 Oscars bl.a. bedste film. 
Og den får to tommelfingre op fra mig! 

On Monday night I went to see "The Fighter". An amazing drama based on a real story about to half brothers who wants to be a boxer in two very different ways. The movie is nominated to 7 Oscars.

4 kommentarer:

  1. Christian Bale var helt fantastisk!!!! Nærmest bedre end i American Psycho!

    SvarSlet
  2. Jeg så den i fredags, og jeg synes også den var vildt god! Dog lidt ærgerligt at lækre Christian Bale i høj grad mindede om Fedtmule i filmen :D

    SvarSlet
  3. Ihh, nu glæder jeg mig endnu mere til at se den i næste uge!

    SvarSlet
  4. Den er helt fantastisk og Christian Bale er eminent. Der kan man virkelig tale om method acting.
    Glæder mig også til Oscars næste søndag, han kan ikke andet end at få en for den rolle.

    SvarSlet