lørdag den 28. maj 2011

By Malene Birger lagersalgsoplevelse og ønskeliste







Okey, som bekendt var der By Malene Birger lagersalg i dag, og selvom jeg ellers har en no lagersalg policy, så kunne jeg alligevel ikke dy mig. Var vågnet alt for tidligt (havde drukket kaffe fra den nye maskine aftenen før, og det skulle jeg åbenbart ikke have gjort), så jeg tog ud på mit arbejde og hentede min cykel, og trampede så ellers mod Raffinaderivej. 
Det første syn jeg så der kl. 8.27 var biler. Mange biler. Og så kom cyklerne. 
Da jeg så endelig kom hen til lagerhallen, blev jeg udstyret med en skraldesæk (!!!) og foran mig var så ragnerok. Jeg har aldrig set noget lignende. Kvinder i massevis der slæbte rundt på store, gennemsigtige skraldesække proppet med tøj. 
Det tog mig ca 10 min før jeg rent faktisk fandt stativerne med tøj, så meget kaos var der. 
En halv times tid senere havde jeg fundet nogle sager. Jeg var især på jagt efter den stribede cardigan, der huserede i anden sorteringen (eller det sagde rygterne i hvert fald), men jeg fandt den aldrig. 
Til gengæld så jeg mange kvinder med 2, 3, 4 eksemplarer af dem, som de på ingen måde så ud til at ville give fra sig. Hvad pokker de ville med dem ved jeg ikke, jeg ville mene en var mere end rigeligt, og så var det trods alt tøj med fejl. 
Nå, jeg endte med at stå med en frakke. En sort sag med kæder på skuldre og lommer i den rigtige størrelse, ok pris (dog ikke fantastisk) og uden fejl. 
Og så var det jeg så køen til kassen. 
Et hurtigt estimat vil nok være mellem 75 og 100 meter lang kø af kvinder, der storsvedende forsat stod og spejdede efter nye stykker tøj på trods af føromtalte fyldte skraldesæk foran dem. Og så var det at jeg besluttede at jeg ikke nødvendigvis havde brug for en ny vinterfrakke nu og her, så jeg lagde den i en bunke, og gik min vej med en småklaustrofobisk fornemmelse i kroppen. 
My idea of hell on earth! 
Men mon ikke der dukker rigtig mange sager op de næste par dage på Trendsales (inkl. frakken), så det kan være man kan gøre sig et bedre køb der.Der må have været en masse kvinder, der har forkøbt sig eller lavet en del fejlkøb der.
Jeg fik ikke taget nogle billeder af stedet, da jeg var i en tilstand af total forvirring det meste af tiden. 

Ovenstående er desuden hvad jeg har tænkt mig at holde øje med når udsalget engang starter.

I went to the By Malene Birger outlet this morning and I can truly say that what I experienced there was my idea of hell. A million women desperatly looking for clothes like they were on a hunt for food. It was kill or be killed. I went home emptyhanded as I simply couldn´t face the 75-100 meter or so queue or so. 
However I will be having a lookout for the above items when the sales start. 

5 kommentarer:

  1. Det lyder jo skrækeligt! Hader det også!:-)

    SvarSlet
  2. Tak for dit indlæg om BMBs' lagersalg, så skal jeg da ikke ærgre mig over at jeg ikke havde mulighed for at komme derud.
    KH Henriette

    SvarSlet
  3. Det var et sandt mareridt. Det er sidste gang (tror jeg) at jeg kaster mig ud i sådan noget.
    Der er helt sikkert nogle der har gjort nogle fund, men når man skal kæmpe om tingene på det måde, så mister de helt værdien for mig.

    SvarSlet
  4. Jeg var også derude og giver dig fuldstændig ret - det var et sandt helvede på jord! Jeg fik fat i den smukke cardigan, men den løber desværre lidt i trådene, så det skal du være forberedt på (du har jo som sagt god smag :-)) Og så bare det at kvinder stod i g-streng og BH og deres barn lå i en lift i et hjørne og græd, jeg har aldrig oplevet noget lignende! Og jeg har jo arbejdet sammen med din kæreste ude på Bruuns Bazaar og jeg har aldrig oplevet noget mere sindssygt! Jeg skal heller ikke derud næste år! Ærgeligt...

    SvarSlet
  5. Orh Emilie, du fik cardiganen!!! Top misundelig nu.
    Men det var virkelig forfærdeligt. Så en lille dreng der gik rundt og kaldte på sin mor og mere end en mand, der i den grad ikke var i sit vante element.
    Ixney to lagersalg siger jeg.

    SvarSlet