søndag den 29. maj 2011

What I do for a living

 Min plads.
 Masser af band t-shirts.
 Lidt guld og platinplader.

 Et par af vores artister der pynter på gangen.
 Høretelefoner! Og et billede med Hansi Hinterseer MED autograf. Jealous?
 Mine "kollegaer", mere Hansi, gammelt Aqua billede, Lady Gaga picturedisc, ordbøger.
Velkommen til mit kontor! 
 
Jeg arbejder for et af verdens største musikselskaber i verden, hvor jeg arbejder med salg, logistik, visual merchandise og general merchandise. Jeg taler med kunder, holder styr på vores lager, booker plads til udstillinger og har ansvaret for musikmerchandise i DK. En god blanding af al muligt inkl. lidt fashion med t-shirtsne. 
Jeg har arbejdet med musik siden jeg var 16 år. Først som efterskolehjælp, sidenhen fuldtid i butik, et kort afbræk for at arbejde i et callcenter, og så ellers tilbage til musikken som sælger på et musikselskab. Jeg har arbejdet på musikselskaber i snart 7 år, og jeg elsker det. 
En decideret uddannelse har jeg ikke, men jeg har igennem årene suppleret med diverse enkeltfag og relevante kurser.
Det er fantastisk at kunne få lov til at arbejde med noget som altid har været ens interesse og hobby. 
Jeg har altid været musikinteresseret og husker tydeligt episoder fra min barndom hvor jeg har holdt musikalske foredrag for mine meget undrende forældre om artister som Phil Collins, INXS og Michael Jackson. Altså inden jeg var fyldt 10 år. 
Gennem årene har jeg haft nogle vilde oplevelser og har mødt nogle fantastiske musikere, og har hørt/set nogle fantastiske koncerter. Og nogle er nok en underdrivelse, jeg har nok været til flere koncerter end et gennemsnitsmenneske. 
Der er dog også en downside til sådan et job, og det er at jeg igennem årene har fået tinnitus, fordi jeg ikke har husket ørepropper. Men sådan er det jo.

Men ja, det er meget kort beskrevet hvad jeg laver minimum 37 timer om ugen året rundt.
I øjeblikket er Lady Gaga er den der tager det meste af min tid, men det er jo ikke så ringe endda. 
:)
Hvis I har lyst til at vide mere eller har spørgsmål, så skal I bare sige til. 

So this is my office. I work at a music company where I work with sales, logistics, visual merchandise and music merchandise. So a little bit of everything with a touch of fashion with the merchandise. 
I have always loved music since I was a small child and started working after school at a record store and am currently at one of the world´s largest music companies in the world. 
I have had some briliant experiences and met some of fantastic artists and gone to amazing concerts. Probably a whole lot more than the avarage person. 
But that´s what I do every week. 
Let me know if you want to know more or have any questions.

9 kommentarer:

  1. Dit arbejde lyder virkelig cool - tak fordi du delte med os :) Altid rart at lære lidt mere hos dem man læser med hos.

    SvarSlet
  2. Hvor lyder det bare spændende, Betina, og hyggeligt at vide lidt mere om dig. Og det der billede af Hansi, er jeg godt nok misundelig på:-)

    SvarSlet
  3. Tak hvor er I søde. Ja, det er et spændende job, men der er bestemt også dage hvor man sidder og bare glæder sig til at få fri. Især når man skal sidde og tjekke lagertal. Kors det er kedeligt.
    Jeg har taget en beslutning om at bloggen skal til at være mere privat, så måske kommer der også snart outfit billeder på. :)

    SvarSlet
  4. Hov, ja ham Hansi han er en flot fyr ;0)

    SvarSlet
  5. Glæder mig til outfit-posts :-)

    xoxo

    SvarSlet
  6. He he jeg kigger på det. ;0)

    SvarSlet
  7. Hej Betina - det var rigtig spændende at læse hvad du laver til hverdag! Det ser jo rigtig tiltrækkende ud og jeg er meget misundelig - dog ikke på Hansi ;o)
    Men tak fordi du havde lyst til at dele det med os.

    SvarSlet
  8. Uhh, hvor lyder det bare som et spændende job.. og hvor er dit kontor bare hyggeligt :-)

    Jeg er så mere misundelig på at du sikkert har mødt frk Gaga - hun er bare SÅ fantastisk :-)

    SvarSlet
  9. Jeg har endnu ikke været så heldig at møde Lady Gaga. I wish though!

    He he det er nu ikke så glamourøst som man skulle tro. Det er en masse hårdt arbejde, der engang imellem belønnes med fantastiske musikalske oplevelser. Man skal nok være lidt nørd for at synes det er fedt.

    SvarSlet