søndag den 15. maj 2011

RAW!


Bare rolig, der kommer ikke til at gå mad i den nu, men jeg er jo på en mission om at blive et sundere menneske, og jeg har nu kastet min kærlighed på raw food. 
Især fra Simple Raw på Vesterbro. I fredags da jeg var alene hjem, stod den derfor på rosmarinbrød med hummus, advokado, salat og tomat, en juice med kiwi, blåbær, æble og et skud spirulina og ingefær/hasselnøddekage. 
Juicen røg ned på vejen hjem, så den må I lige tænke jer til. 
Alt var afsindigt lækkert, i særdeleshed kagen. 
Jeg har tidligere prøvet deres squashpasta med pesto og linsebøf, deres mint chokoladekage og 2 andre af deres juicer, og har planer om at smage meget mere, samt besøge et par af de andre raw steder rundt omkring i Kbh.

Jeg ved godt at det lyder utrolig hippieagtigt (linsebøffer?!), men det smager om sagt rigtig godt, og jeg kan mærke at min krop har det godt bagefter. 
Jeg døjer bl.a. med laktose intolerance og en sart mave, så jeg kan tydelig mærke når min krop får mad den godt kan lide. Og man skal jo lytte til sin krop ik. 

Lately I´ve been trying out raw food and I really like plus I can feel that my body appriciates it. 
I especially like Simple Raw on Vesterbro.

11 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig rigtig godt! Simply Raw er altså gået min næse forbi. Jeg har prøvet Rawfornia, 42 Raw og den der på Blågaardsgade, som jeg har glemt hvad hedder, men ikke denne... og da det er den vej jeg cykler hver dag må den prøves!
    Jeg synes også jeg kan mærke at min krop får det rigtig godt af den slags mad... ville ønske jeg kunne leve af det.

    SvarSlet
  2. Jeg har kun prøvet 42 Raw udover Simple Raw, og det var deres salater, men jeg vil meget gerne prøve Rawfornia, især den lasagne de eftersigende laver.
    Samme her, bare ærgerligt at det er så pokkers dyrt.
    Tjek evt bloggen Raw Clarity (er på min blogroll), den er meget inspirerende.

    SvarSlet
  3. Følger også med på Raw Clarity - den er rigtig god ja! Kender du Caroline Fibæk?

    Det er desværre lidt dyrt ja og så virker det også svært at lave selv synes jeg.

    SvarSlet
  4. Nej, hvem er hun? Raw Clarity er nemlig rigtig god. Jeg ville bare ønske at der lå en juicebar der åbnede tidligt enten derhjemme eller ved mit arbejde.

    Jeg har prøvet at lave de der raw kugler man også kan købe i dyre domme, og det er satme nemt. Det kræver bare en foodprocessor.
    Det er straks værre med alle de der tørremaskiner m.m. der skal bruges.

    SvarSlet
  5. Hun har også en blog og har lavet bogen med Raw kager.. Mmmm
    http://carolinefibaek.wordpress.com/

    Har ikke prøvet at lave kuglerne.. kan da godt være jeg skulle kaste mig ud i det.

    SvarSlet
  6. Det er så nemt at lave kuglerne. Dadler, nødder, kakaopulver, vanilie og så hvad man ellers vil smage det til med. Jeg har brugt hindbær og kokos foreløbig. Har ikke fået lavet nogle nye da min blender gik i stykker. Ikke på grund af kuglerne altså. :)

    SvarSlet
  7. Hov og tak for tippet, det er jo en super hjemmeside.

    SvarSlet
  8. Hmm it looks like your website ate my first comment (it was extremely long) so I
    guess I'll just sum it up what I had written and say, I'm
    thoroughly enjoying your blog. I as well am an aspiring blog blogger but
    I'm still new to everything. Do you have any recommendations for first-time blog writers? I'd really appreciate it.


    Feel free to visit my homepage - house cleaning phoenix

    SvarSlet
  9. Appreciate this post. Will try it out.

    Here is my webpage - house cleaning ads

    SvarSlet
  10. Hi, Neat post. There is a problem together with your site in web explorer, would
    test this? IE nonetheless is the market chief and a big portion
    of people will miss your excellent writing due to this problem.


    hardwood floors

    SvarSlet
  11. Hi my family member! I want to say that this article is awesome, great written
    and come with almost all vital infos. I'd like to peer extra posts like this .
    insurance low rates

    Stop by my page ... www portlandholidays co uk

    SvarSlet