tirsdag den 17. maj 2011

Horses and Stella











En af de kollektioner, der stadig, på trods af 10 år på bagen, kan få min puls til at stige af bar betagelse, så er det Stella McCartneys SS 2001 kollektion for Chloè.
Der var de famøse frugtprint med, som nu er top trendy igen, 
men det var hesteprintet, der gik rent ind. I chokoladebrune og aquablå nuancer med creme, elegante styles og så hestene.
Det var især de to første styles ovenfor som jeg var, og stadig er, forelsket i. 
 
Jeg kan sågar huske da der var styles der dukkede op i SATC afsnittet "Coulda, Woulda, Shoulda" (I ved der hvor Carrie og Aiden står og venter på et bord udenfor en restaurant, og hun fortæller at hun engang fik en abort) samt da Jamilia udgav singlen "Superstar" tilbage i 2003 (som danske Christine Milton havde indspillet inden), hvor en af hendes dansere havde en hestebluse på. 
Ja, kald mig bare nørd, men det står klokkeklart i min hukommelse.
Nogle gange ville en tidsmaskine bare være en smart ting. Især hvis man lige kunne kombinere den med et pengetræ.

One of my favourite collections ever was Stella McCartney´s " SS 2001 collection for Chloé.
Especially the horseprint. 

I still remember exactly which episode of SATC Carrie was wearing one of the pieces and Jamilia´s musicvideo for "Superstar" where one of her dancers was wearing a horseprint top. 
Sometimes a timemachine would do just fine.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar